Woensdag 13 juni.

13 juni 2018 - Epidavros, Griekenland

Ondanks dat het een leuke plaats is gaan we weg. Er is TE weinig schaduw hier.        We gaan vandaag naar Epidavros. Daar schijnt een mooi gebleven theater te zijn.    We volgen de borden en belanden in een heel klein dorpje. Iets klopt er niet zo te zien. En dan zien we opeens een bordje met ...small theater. Nou ja, we zijn er nu toch, dus kunnen we net zo goed gaan kijken.  Het is inderdaad maar een klein theater . Ze zijn hem nog aan het restaureren, staat achter hekken.          Maar goed......gezien !               Op naar het grote.                                                    Die blijkt 7 km. verderop te staan. Jaaaaa, hier is het veel groter en drukker.            Het theater is goed bewaard gebleven en is in zijn oude glorie hersteld. Het werd in de 4e eeuw voor Christus gebouwd en is een van de volmaakste theaters uit de antieke wereld, van een ongekende zuiverheid. Het heeft een circel met een diameter van 20 meter. Er kunnen 12.300 bezoekers op de stenen stoelen zitten.Als je helemaal bovenin gaat zitten en iemand breekt beneden in de cirkel een lucifer of fluistert iets, dan kan je dat bovenin heel duidelijk horen. Een hele goede akoestiek dus. Verder heb je er nog een klein museum met wat beelden.. En het heiligdom van Asklepios, wat wij alleen een stel stenen bij elkaar vinden.

Nu we dit gezien hebben vinden we het toch  leuk dat we ook de kleine gezien hebben.

We rijden verder naar Nafplion.

Dit was de eerste hoofdstad van Griekenland.

De stad ligt aan de golf van Argolis. In het oude stadsdeel zijn nog veel kleine, smalle straatjes met middeleeuwse huisjes uit de 17e -- 18e eeuw.

Voor de kust is een Venetiaans fort op het eilandje Bourdzi. Vroeger woonde daar de beul van Nafplion.

We zien een soort grot en nieuwsgierig als we zijn lopen we er naar binnen. Om uit te komen bij 3 liften. Er staat niets bij, dus stappen we in, we zien wel.

We eindigen boven op de berg, bij een hotel. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over de stad, Hier zie je ook de overblijfselen van antieke vestingwerken.  Castel Toro,  het Grimanibastion en een Byzantijns gedeelte.

Daar vandaan  lopen we terug naar de camper. We hebben een hele leuke dag gehad met veel bezichtigingen.

We rijden naar het dorp Kiveri.

Een levendig dorp wat er gezellig uitziet. Via een pad langs het strand rijden we naar het eind van de boulevard. Daar is een parkeerplaats waar we mogen staan Naast ons liggen de bootjes. Weer een geslaagde overnachtingsplaats.

We hebben volop schaduw en een windje, dus heerlijk om buiten te zitten.

's Avonds gaan we uit eten aan de boulevard. Mosselen in een soort  tomatensaus en fetta.   MMMMMMMM en kebab. We genieten echt van alles.

Blijkbaar ziet de eigenaar van het restaurant dat ook want hij komt voor Gerard een gratis bier brengen en voor mij een glas rose. Heel aardig. En als afscheid een glaasje ouzzo.

Donderdag 14 juni.

Eigenlijk wilde we niet weggaan vandaag, maar om 9u staat de zon al hoog aan de hemel en is er nergens schaduw te vinden. Dan maar inpakken en wegrijden.

Langs een mooie kustweg met grillige rotsen rijden we naar het dorpje Semeli.

We blijven ons, na al die weken, nog steeds verbazen over de prachtige natuur. We nemen de afslag naar het dorp om bij camping Semeli in Arcadia leonidio aan te komen. Na wat zoeken vinden we een heerlijke, schaduwrijke plaats . Een paar stappen lopen en we zijn bij de zee. Heerlijk om af te koelen in de zee die heerlijk van temperatuur is. Daarna languit op de stretchers om aan ons kleurenschema te werken, of onder de parasol luieren. Wat een leventje.