Dinsdag 12 juni.

12 juni 2018 - Nafplio, Griekenland

Hier ben ik eindelijk weer eens een keer. De laatste campings hadden geen wifi, of hele slechte wifi. In ieder geval kwam het er niet eerder van. Let niet op mijn schrijffouten of verkeerde grammatica. Ik typ met 2 vingers en heb een hoop te vertellen.

We waren in mijn laatste verslag aangekomen bij camping Iria beach in Iria.

Na 3 nachten daar gestaan te hebben trekken we verder. De was is weer schoon, de camper opgeruimd dus we kunnen weer. Het strand was daar niet zo mooi, maar ze hadden een heerlijk zwembad op de camping .Dus konden we daar heerlijk afkoelen en onder de parasols genieten van alle mooie planten en bloemen om ons heen.

We zijn hier op het schiereiland Argonis in de Peloponnesos.

Vandaag rijden we naar een camperplaats 54 km. verderop. ( 1 1/2 uur rijden ) in Salanti.

Onze Hollandse buurman vertelde dat we langs Didyma kwamen en dat je daar 2 kraters had. Nou, dan moeten we die gaan bekijken. Via een mooie route rijden we de berg over naar de andere kant. En slaan af als we het bord met Didyma zien. We rijden het dorp in en als we een bakker zien dan kopen we daar brood en vragen gelijk de weg.Iets verderop is een supermarkt waar  we gelijk even eten gaan inslaan. Vlees zie je niet in de vitrine liggen. Dat ligt in de koeling. Maar alles wat je wil hebben wordt vers afgesneden. De slager verstaat ons niet, wat we ook proberen. Hij pakt zijn telefoon en 2 tellen later komt er een Griekse dame de zaak is die Duits spreekt en alles voor ons vertaalt. Ze blijft bij ons tot we alles hebben. Heel aardig. De winkel staat aan een pleintje waar allemaal barretjes zijn. Maar je ziet, ook hier, alleen maar mannen, geen vrouwen.

We rijden het dorp weer uit en zien dan de afslag die we moeten hebben.

Voor ons zien we een bergwand waar een groot gat inzit waar een meteoriet is ingeslagen. Iets verderop vinden we de tweede, die valt helemaal niet op.Hekje door en dan via een uitgehakte trap in de rots gaan we via een tunnel de krater in. Halverwege de krater kom je binnen. Het is een enorm gat. Er staan aan 2 kanten een kapelletje die door de dorpelingen daar zijn gemaakt. Een Byzantijns kapelletje en een ter ere van Joris en de draak. Via een paadje langs de rotswand kunnen we een rondje door de krater lopen. Het is een ongelooflijk gat in de berg. Het is ontstaan door een inslag in de 19e eeuw. Wat zal dat een klap gegeven hebben. Leuk omgezien te hebben.

4 km. verderop is de camperplaats Salanti. Een uitgebreid gebied met harde ondergrond en enkele bomen aan zee. Er staan meer campers maar je ziet elkaar nauwelijks. Prachtig uitzicht op zee, de bergen en wat huizen. Het is 34 graden maar dankzij wat zeewind is het uit te houden.Tijdens het afkoelen in zee komt er een Griekse dame naar ons toe die in heel gebrekkig Engels vertelt dat er iets dood op het strand ligt wat ze nog nooit gezien heeft op dit strand. Een carreta, carreta. Geen idee. Als we gaan kijken dan blijkt het een grote zeeschildpad te zijn. Heel jammer dat hij dood is. 's Avonds steken we gezellig weer de bbq aan. Blijft leuk om te doen. En als de nacht valt dan is het hier echt aardedonker, maar wel met HEEL veel sterren aan de hemel.

1. Jeanne:
    27 juni 2018
    Mooie foto`s en een mooi verslag. Op het nieuws zie ik dat het ook veel regent in Griekenland. Vandaag stonden er veel straten blank door de regen. Hebben jullie daar ook last van? Ik hoop het niet. Groetjes
  2. Haagies:
    27 juni 2018
    Overal watervallen . Op straat van de daken. Was bijna niet te rijden. Gelukkig zakt het snel weg als het droog is. 1 1/2 dag heel slecht geweest. Vanaf vandaag droog en weer armer. . Maar er is ongelooflijk veel regen gevallen
  3. Maria:
    Weer een mooi verhaal en hele mooie foto's
  4. Maria:
    Weer een mooi verhaal en hele mooie foto's
  5. Maria:
    27 juni 2018
    Weer een mooi verhaal en mooie foto's
  6. Lilian:
    Geweldig Nicolette