De Haagies gaan naar Griekenland.

7 mei 2018 - Motovun, Kroatië

Donderdag 26 april 2018.

Natuurlijk moeten we niet gelijk enthousiast beginnen.

Laten we voor de verandering eens BEGINNEN met pech.

Als we de camper uit de stalling willen gaan halen dan start hij niet, we horen alleen.....klik.

In december startte hij nog in 1x, maar nu......niets.

ANWB  bellen, we kennen dat nummer bijna uit ons hoofd. 1 1/2 uur wachten en ja hoor, daar komt onze redder in nood.

Van alles uitgeprobeerd, eindconclusie......startmotor kapot. Gerard was er al een beetje bang voor toen we hem weg gingen zetten ,omdat hij toen ook al moeilijk startte.

Dus werd de camper de stalling uitgetrokken en na een klein stukje slepen sprong de motor weer aan. Gelijk maar doorgereden naar de garage om het na te laten kijken. Aangekomen in Oss moesten we de motor uitzetten en ....klik....niets meer.

Er werd een nieuwe startmotor besteld en erin geplaatst....starten....klik....niets.

Daarna zijn ze uren zoet geweest met zoeken naar het probleem. Uiteindelijk bleek een stukje slang die met de startmotor in verbinding staat kapot te zijn. Vervangen...starten...ja hoor, in 1x sloeg hij aan.

Nieuwe startmotor eruit gehaald, oude er weer in en ja hoor....weer gewoon starten. Nieuwe huishoudaccu erin, want die was ook kapot gegaan van de winter en dan is alles weer gemaakt. Zelfs de garage  eigenaar zou niet weten wat nu nog kapot zou kunnen gaan.

En ach....beter nu als onderweg.

Alle kasten worden weer volgestopt met levensmiddelen en kleding. We barsten weer uit onze voegen, zoals elk jaar haha.

Op naar Kroatie,

Omdat Marokko zo vervelend afgelopen was, door de afgescheurde achillespees van Gerard, vonden we het leuk om nog een weekje met de kids weg te gaan.

Het werd Karojba ( bij Motovun ) 1300 km voor ons rijden, 1400 km. voor de kids.

Die hadden daar geen probleem mee, gewoon in 1x rijden. Wij niet, wij doen het op ons gemak. En tja, als je dat stuk gereden hebt, dan ben je al op de helft van Griekenland, waar we ook een keer naartoe wilde. DUS......laten we dan maar doorrijden.

NAAR GRIEKENLAND !!!!!!!!!

Gerard is weer druk bezig geweest met de route uitstippelen, wat willen we zien en hoe gaan we rijden.

We krijgen er steeds meer zin in.

Donderdag 26 april vertrekken we.  Dag Schaijk, tot ????

Eerst diesel tanken en LPG vullen en dan zijn we er echt klaar voor. Op naar onze 1e stop.

We rijden vandaag 465 km. Het eerste stuk in de stromende regen  maar daarna knapt het weer steeds meer op.We stoppen bij een camperplaats vlakbij Baden -Baden. In Gaggenau. Een prima plek. gratisssss, er is stroom , water en sanitaire voorzieningen. Het ligt naast een mooi park. Gerard kan vanavond voetbal kijken.

De camper rijdt als vanouds.....heerlijk.

Stuk door het park wandelen en dan met een biertje en wijntje voor de camper in de zon zitten.  Proost....op onze vakantie !!!

Vrijdag 27 april.

Na een rustige nacht worden we om half 7 gewekt door pratende mensen op de parkeerplaats. Daarna keert de rust weer terug en horen we enorm veel vogels fluiten. Even doezelen maar toch maar opgestaan. We moeten nog een stukkie rijden vandaag.

Het is druk op de weg. Veel wegopbrekingen, maar daar staat Duitsland om bekend. Veel langzaam rijdende file's. Gelukkig hebben we geen haast.

EINDELIJK verlaten we Duitsland. Wat is het toch een groot land om doorheen te rijden.

In Oostenrijk heeft Gerard een mooie camping gevonden vlakbij de Tauerntunnel. De tomtom stuurt ons via binnenwegen naar ObenTauern. Door en over de bergen. We gaan steeds meer sneeuw zien. Nog nooit zijn we binnendoor gereden. dus het is wel weer leuk om hier te rijden. ObenTauern ligt op de top van de berg. Het is een groot ski gebied Nu is het heel stil. alhoewel er nog wel pistes zijn waarop je zou kunnen skieen. ( Wat een paar dagen hiervoor ook nog gebeurde )

Om 16.15u komen we bij de camping aan. Er staan wel 2 andere caravans en een paar vaste plaatsen. De receptie is gesloten dus op zoek naar iemand die ons kan helpen. Die blijkt er niet te zijn. Bij de receptie blijkt een brievenbus aan de buitenkant te hangen, waar een ticket in zit om de slagboom te openen. En het toiletgebouw.

Dus kunnen we hier in ieder geval een nacht staan. Receptie, winkel, bar, sauna...alles is dicht. We kunnen wel douchen en naar het toilet, wat een mazzel.

Ook geen verse broodjes wat er wel behoord te wezen. 365 dagen per jaar open, alleen nu effe nie.

Het enige positieve is dat we Bikkel goed uit kunnen laten.

De volgende ochtend willen we naar het toiletgebouw, maar de pasjes werken niet meer. Wat blijkt...om 8 uur wordt de code  veranderd. Als je daarna naar het toilet wil, dan moet je eerst een nieuw pasje ophalen bij de nu geopende receptie. Wat een kul......en dan moeten we  42 euro afrekenen. Schandalig. Hier komen we nooit meer.

Zaterdag 28 april.

Via de Tauerntunnel , Katzentunnel en Karawankentunnelen  komen we in Slovenie, doorrijden naar Kroatie, waar we vanaf Koper in een hele lange file komen te staan. Iedereen wordt gecontroleerd. Uiteindelijk komen in Novigrad aan, waar we al 3x eerder geweest zijn. De eerste 1350 km. zitten erop.

Morgen naar onze villa.

Zondag 29 april.

De kids zijn gisteravond om 22.30 uur gaan rijden. 1412 km. in 1x wat een rot eind.

Wij hoeven nog maar 3 kwartier. Door het binnenland, wat heel leuk is om te doen.

De weg....nou ja.....weg. Het pad naar het huis is smal en slecht, de camper past er net op.

Als we bij villa Fiore aankomen en we zien het huis en het uitzicht, dan kan onze vakantie niet meer stuk. Het is en ligt PRACHTIG !!!!!

Wij installeren ons alvast en dan krijgen we een telefoontje van onze liefhebbende kindertjes.

Wendy en Roger hebben hun PASPOORT vergeten mee te nemen.

En er wordt volop gecontroleerd, dus nu mogen ze het land niet in. SUFKONTEN !!!

Uiteindelijk zijn ze naar een andere grensovergang gereden en hebben net gedaan alsof ze diep lagen te slapen. Daar keken ze naar de paspoorten van Manuela en Gerdjan en mochten doorrijden.

DE HAAGIES ZIJN WEER HERENIGD !!!

We gaan er 10 leuke dagen van maken.

Maandag 7 mei

De dagen zijn voorbij gevlogen.

We hebben het prima naar ons zin gehad met elkaar.

Geluierd, heel veel spelletjes gedaan. In de zon gelegen en in het zwembad.

Het huis is top

We zijn niet eens veel gaan ondernemen, bij het huis vermaakte we ons al genoeg.

Met Gerards verjaardag zijn we in het restaurant 10 meter van ons vandaan gaan eten. Daar halen we elke dag vers gebakken brood. We hadden het huis versierd met ballonnen en  slingers, daar houdt Gerard wel van ( niet ) Grote taart gekocht, waar we 3x met zijn allen van konden eten, maar dat was geen straf.

Dag naar Motovun geweest. Het dorp op de berg waar we op uitkijken. Het is een erg oud dorp, Je hebt vanaf daar prachtige vergezichten, maar helaas was het bewolkt en ging het zelfs regenen.

En met zijn zessen quad wezen rijden. 56 kilometer grotendeels door het binnenland crossen.. Heel leuk om gedaan te hebben.

Morgen is het alweer de laatste dag. Na het eten gaan de kids weer richting Nederland. MET paspoorten, want die hebben ze , via DHL op laten sturen.

Wij vertrekken woensdag.

We gaan naar een camping vlakbij. Eerst even bijkomen van de drukte van de kids........WAAAAAATTTTTT ??????

We hebben leuke dagen met elkaar gehad. Op naar een volgende vakantie met elkaar. Want we koesteren deze dagen  wel hoor.

Heerlijk zo met ons gezinnetje en aanhang.

1. Lilian:
    7 mei 2018
    Fijn dat het gezellig was. Straks samen veder we wensen jullie een hele mooie tijd xxx
  2. Henk en Ieey:
    7 mei 2018
    Nou dat was alweer een hele onderneming die eerste dagen. Er valt altijd wat te beleven met jullie😂. We zagen aai wat foto's voorbijkomen op Instagram, leuk hoor. En inderdaad een prachtig vakantiehuis. Nu op naar Griekenland. Goeie reis en veel plezier . We gaan jullie volgen.dikke kus. Henk en Iet
  3. Marijke:
    7 mei 2018
    Leuk verhaal Nicolette. Een hele goede reis en een fijne vakantie, zonder verdere pech.
  4. Jeanne:
    7 mei 2018
    Hoi . Wat een pech weer. Maar nu gaat het weer goed . Wij gaan morgen voor 8 dagen naar Frankrijk Le vendee. Caravan gehuurd. spannend. Nog een goede reis naar Griekenland. Groetjes
  5. Maria:
    7 mei 2018
    Leuk hoor dat Het allemaal goed is gegaan en dat jullie het heel leuk hebben gehad met de kinderen
    Ben benieuwd hoe jullie Griekenland vinden
  6. Haagies:
    Heel leuk Jeanne. Heel veel plezier in Frankrijk . Ga er van genieten
  7. Paula en Ed:
    9 mei 2018
    Het is te hopen dat dit de laatste keer is dat jullie pech hebben met de camper. Leuk te horen dat het met de kinderen gezellig was.
    Dinsdag 15 mei stappen wij om 7.30 uur weer in het vliegtuig naar Nerga in Spanje voor 14 dagen.
    We wensen jullie een goede reis naar Griekenland en zien uit naar jullie volgende reisverhaal.
  8. Wendy:
    14 mei 2018
    We vonden het echt weer onwijs gezellig met z'n allen <3. Superbedankt voor het uitzoeken van deze geweldige villa pap en iedereen veel bedankt voor het lachen en de gezelligheid! Die paspoorten zullen we niet snel nog een keer vergeten denk ik ;-).
  9. Haagies:
    14 mei 2018
    Dat denken wij ook niet haha. Wij vonden het ook leuk , zo bij elkaar