Zondag 15 augustus.

22 juli 2018 - Schaijk, Nederland

We zijn gearriveerd in Boedapest. We staan op een stadscamping 4 km. van het centrum. Om 9.45u zitten we op de fiets. Op naar het centrum van Boedapest. Een leuke route langs de Donau. Je ziet mooie oude gebouwen. In de winkelstraatjes is het een gezellige drukte. We slingeren door allerlei straatjes.

Als we Bikkel niet hadden gehad dan hadden we een rit met de hop on hop off bus gedaan, 3 verschillende routes. En nog een boottocht van een uur erbij. Maar we kunnen niet zo lang wegblijven vanwege de warmte.

We fietsen zo'n 20 km. overal doorheen. Heel leuk. Je kan nooit alles in een dag doen maar we doen wel een 1e indruk op. Op de terugweg pakken we een terrasje met uitzicht op de Donau. Het is een gezellige drukte op het water. En eindelijk, voor de 1e keer, gaan we langs de McDonald om een heerlijke hamburger te eten. Niet te geloven maar hij was echt heerlijk.

Het is ondertussen rond de 36 graden dus fietsen we naar de camping terug. Zelfs met een ventilator in de camper gaat het te heet worden voor Bikkel.

Maandag 16 juli.

Dag Boedapest. Op naar Schaijk.

Vanaf nu is het allemaal autobahn. Dan weet je genoeg. Net over de grens van Oostenrijk gaan we van de snelweg af en rijden verder binnendoor. We gaan naar een camperplaats in Deutsch Jahrndorf, vlakbij de Hongaarse grens.

Een leuke plaats in een uitgestorven dorp. Heel strak allemaal. Kale, strakke huizen met keurig gemaaid gras ervoor. Geen onkruid te zien. Geen afval   op straat. Hele dure auto's voor de deur. Eng.

Dinsdag 17 juli.

We gaan weer rijden, nu richting Passau,  Duitsland.

24 km. van Passau vandaan gaan we weer op een camperplaats staan. In Vilshofen, weer bij de Donau. We hebben nu 3x bij de Donau gestaan. In Roemenie, Hongarije en Duitsland.

Een heel leuk stadje, mooie camperplaats maar heel veel last van de herrie van het verkeer  's nachts. Heel jammer, want we staan daar echt mooi. EN.....je kan er ZO heerlijk eten, echt heeeeeerrrrrrlijk.

Donderdag 19 juli.

Na 2 nachten slecht geslapen te hebben gaan we verder.

We rijden een stuk binnendoor , veel leuker als de grote weg, om te eindigen in Cadolzburg ( richting Wurzburg ) Op een parkeerplaats bij een burcht.

Het is een heel apart gebouwd dorp met als middelpunt de burcht. Als we er naartoe lopen dan blijkt er een openlucht voorstelling te zijn van de musical Nisha. Leuk om er even naar te luisteren, maar moeilijk te volgen , zeker als je de helft gemist hebt. De burcht is mooi maar helaas gesloten.

Vrijdag 20 juli.

Het is nog 670 km. rijden naar huis. We gaan niet meer naar een overnachtingsplaats zoeken, we rijden het in 1x.

Het is druk op de weg. Zeker aan de andere kant zien we veel files van vakantieverkeer. Maar de rit gaat lekker. Om half 10 zijn we vertrokken. Rond een uur of 5 rijden we de camping op.

Het zit erop.

We hebben echt een TOP vakantie gehad, zonder pech. De camper heeft ons overal zonder problemen naar toe gebracht.

We zijn door  12  landen gereden. Duitsland....Oostenrijk.....Slovenie....Kroatie....Bosnie Hertzogovina....Montenegro....Macedonie....Albanie....Griekenland....Servie.... Bulgarije....Hongarije.

Stuk voor stuk mooie landen.

We hebben 9200 kilometer gereden !!

Op 42 verschillende overnachtingsplaatsen gestaan,

waarvan 16 vrije camperplaatsen.

We kunnen Griekenland van onze bucketlist  wegstrepen.

Het is een ongelooflijk mooi, groen land met geweldige bergen en mooie kusten.     We hebben zo'n beetje het hele vasteland doorgereden. Heel veel mooie natuur en cultuur gezien. Geen grote steden bekeken.

Griekenland vinden wij een echte aanrader om naartoe te gaan.

En nu ????????  Verzinnen wat we volgend jaar gaan doen.                                  Bedankt voor jullie reacties en tot de volgende keer.

1. Lilian:
    22 juli 2018
    Was leuk om via de blogs als het ware met jullie mee te reizen
  2. Marijke:
    22 juli 2018
    Fijn te lezen dat jullie veilig thuis gekomen zijn na een mooie vakantie. En thuis ook weer warm, warm, warm.

Nog een hele mooie zomer toegewenst.
  3. Henk en Ieey:
    22 juli 2018
    Leuk dat we mee konden genieten van jullie prachtige indrukwekkende vakantie. Je verhalen waren weer grandioos. Nu home sweet home.
  4. Maria:
    23 juli 2018
    Het was ook heel leuk om het zo te volgen
    Groetjes en tot 17 augustus
    Maria
  5. Jeanne:
    23 juli 2018
    Bedankt voor je mooie reisverslagen. Het is hier ook prachtig weer en tot ziens. Groetjes.